
Pikkuisella on talven ensimmäinen flunssanpoikanen. Ei mikään ihme, kun sisälämpötila meillä ei ole kovinkaan korkea; ei tekisi mieli nousta aamuisin ollenkaan peiton alta. Onneksi Elle on aika sissi, ei ole ollut pakkasista moksiskaan, vaikka useina päivinä on ollut yli -15 astetta. Tänä aamuna alkoi kuitenkin yskä, nuhakin hiukan paheni, ja jännäsin pitkän aamun, että pitäisikö jättää viemättä päiväkotiin. Neiti oli kuitenkin niin tyytyväinen ja tomera, että uskalsin viedä. Hyvin meni päivä, mutta kotona ollaan otettu iisisti. Elle on tyytyväisenä istunut sohvalla peiton alla villavaatteissa, taitaa olla vähän lämpöä. Sinänsä hyvä siis, ettei ulkona ole nyt kaikkein houkuttelevin ilma. Saa nähdä, nouseeko oikein kuume. Jos sunnuntaina on terve tyttö, niin päästään laskemaan mäkeä!
Yhdessä lastenohjelmassa lapsi pelkäsi mörköä. Elle on sen jälkeen aina välillä alkanut tarkistaa tämän talon mörkötilannetta: "Ei oo teittissä (=keittiössä) möötöä?" "Ei oo teinässä (=seinässä) möötöä?" "Ei oo tatossa (=katossa) möötöä?" Ei oo nennässä (=kengässä) möötöä?" "Ei oo äitissä möötöä?" Ei taida kannattaa ihan pian katsoa Muumien Mörkö-jaksoja. Tosin se saattaisi poistaa pelon, että Mörkö piileksisi seinissä tai housuissa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti