Ensimmäinen kokonainen päivä kotona oli lähinnä märkä. Siinä missä Elle oppi Lapin reissulla lähestulkoon päiväkuivaksi, oppi hän tällä joulureissulla taas olemaan vaipoissa päivät pitkät, erityisesti pitkien automatkojen takia. Kestänee siis hetken, ennenkuin hän taas muistaa, ettei kotona sitä vaippaa olekaan. Ja kun lattia on näin talvella aika kylmä, niin housut pitää olla jalassa koko ajan. Tämä ynnä jatkuvat pissavahingot tarkoittivat sitä, että melkein koko neidin housuvarasto päätyi pyykkiin, osa jo eilen, loput tänään. Onneksi niitä housuja nyt on!
Elle välillä tympääntyi, kun äiti vain tiskasi ja kokkasi, ja alkoi leikkimään yksinään - piilosta! Hän seisoi naama seinää vasten kädet silmillä ja laski: "Ytsi - moime - miisi - tuusi - peittättän - tattettan - mynnemen - täältä tullaan! Taitti piiloon!" Siinä sitten pohdiskeltiin, että onko tällä kertaa mennyt piiloon nalle, pupu vai koira.
 |
| Pikku lentokoneasentaja. |
Ensimmäinen päiväkotipäiväkin sujui hyvin, kuulemma. Elle oli leikkinyt pikkukeittiövälineillä innoissaan, ja kyselin sitten häneltä niistä leikeistä.
U: "Tekikö Elle ruokaa?"
E: "Joo. Oma tutitta." (tutitta=lusikka)
U: "Mitä ruokaa teit?"
E: "Muumaa maitoa."
Nam nam.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti