Aatonaattoiltaan mennessä Elleen on ilmeisesti asennettu jonkinlainen joulupukkia odottava mieli. Ennen nukkumaanmenoaan jutteli vielä, että "uuluputti ei pelota", "uuluputti laulaa", ja "Elle aluaa ennä syliin uuluputtin". Saa nähdä, uskaltaako syliin asti, jos ja kun tilaisuus tulee!
 |
| Hivenen väsynyt tonttu tarjoilee nallelle iltapalaa. |
Tädin ja mummun matkassa on koristeltu "uulunuuse" (=joulukuusi; Ellen näkemys oli asettaa kaikki koristeet samalle oksalle), leivottu pipareita ja torttuja (torttu maistui Ellelle sen jälkeen, kun hän oli kaapinut luumuhillot siitä pois) ja tanssittu joululaulujen tahtiin. Pääsipä neiti tivolissa karuselliin ja ties mihin hilavitkuttimiin tädin viereen. Vaikka aluksi vähän pelotti, oli kaikki loppujen lopuksi ihanaa. Pappan sylissä uskalsi mennä katsomaan jopa mekaanista tonttujoukkoa. Kyllä siellä olisi pitänyt joulupukkikin olla tavattavissa, mutta taisi olla kaffella koko sen ajan.
Vaikka joulua on vielä monta päivää jäljellä, olen ihan varma, että tästä mummolajoulusta jää hänelle hyvä ja lämmin muisto. Hivenen uteliaana pohdin jo, että mitähän kaikkea hän tästä kaikesta eniten jää muistelemaan?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti